Welkom bij mijn incompany crisiscommunicatie trainingen. Ik ben Carin Boon Verweij, specialist in crisiscommunicatie en crisismanagement. Met op maat gemaakte, praktische trainingen bereid ik uw organisatie voor op elke crisis.
De basistraining is een eerste kennismaking voor medewerkers met crisismanagement of crisiscommunicatie. Het doel is om medewerkers te laten kennismaken met crisisbeheersing en een gezamenlijk startpunt te creëren voor functieopleidingen.
De training persvoorlichter leert je als woordvoerder effectief met de media communiceren tijdens crisissituaties. Je leert persstatements opstellen, mediavragen beantwoorden en interviews geven. Na afloop zorg je voor duidelijke en consistente communicatie naar media en publiek.
De training informatiecoördinator leert je effectief omgaan met informatie tijdens crises. Je krijgt inzicht in de rol, leert informatie verzamelen, analyseren en delen. Met modules en simulaties ben je voorbereid op transparante en accurate informatievoorziening.
De training voorzitter crisisteam leert je een effectief crisisteam te leiden tijdens noodsituaties. Je krijgt inzicht in taken en verantwoordelijkheden, en leert het team coördineren en motiveren. Na afloop kun je een crisisteam effectief leiden.
De training hoofd crisiscommunicatie biedt praktische handvatten voor effectief communiceren tijdens crisissituaties. Je leert snel en transparant communiceren met stakeholders, de impact beheersen en vertrouwen opbouwen bij het publiek.
De training publieksvoorlichter leert je effectief communiceren met het publiek tijdens crisissituaties. Je krijgt inzicht in de rol en leert heldere, begrijpelijke boodschappen formuleren en verspreiden. Na afloop ben je klaar om het crisisteam te ondersteunen met duidelijke communicatie.
Deze opleiding bereidt je voor op de rol van Communicatieadviseur CoPI. Je leert media te woord staan, het CoPI te adviseren en omgevingsanalyses uit te voeren.
De training team crisiscommunicatie leert het crisisteam effectief samenwerken tijdens crises. Met inzicht in rollen en taken, modules en simulaties, ben je voorbereid op heldere en consistente communicatie in diverse scenario's.
De training omgevingsanalist leert je de perceptie van de buitenwereld analyseren en risico's in kaart brengen tijdens crises. Je krijgt inzicht in je rol, deelt effectief informatie met het crisiscommunicatieteam, en werkt met tools zoals OBI4wan en Coosto.
Deze functieopleiding is bedoeld voor mensen die aan de slag gaan als Redacteur. Je doelgroep heeft behoefte aan informatie, een handelingsperspectief en/of erkenning. Als redacteur ben je verantwoordelijk voor alle teksten. Denk aan sociale media, de website, brieven en statements.
De training communicatieadviseur ROT leert je effectief adviseren in een Regionaal Operationeel Team of Beleidsteam tijdens crises. Je krijgt inzicht in rollen, vertaalt omgevingsanalyses naar adviezen en oefent diverse scenario's.
Een themasessie is een bijeenkomst waarin een specifiek onderwerp centraal staat. Tijdens de sessie worden nieuwe kennis en inzichten gedeeld en besproken. Het doel van de sessies is om als crisisteam meer te leren over bepaalde thema's en zo beter voorbereid te zijn op toekomstige crises. De sessies zijn interactief en er is ruimte voor vragen en discussie. Thema's kunnen bijvoorbeeld gaan over crisiscommunicatie, crisismanagement of omgaan met bepaalde type crises. Een themasessie is een effectieve manier om als crisisteam bij te blijven en te leren van experts en elkaar.
Onze website maakt gebruik van cookies om jou een betere ervaring te geven en relevante aanbiedingen te tonen. Lees meer!
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.